Jag kunde inte hålla mig!

Mina odlargener börjar spöka redan i januari! Jag köper trädgårdstidningar och börjar fundera på vad som ska finnas på balkongen. I år var det extra specieltt pga att det är första sommaren vi bor här. Hur mycket får plats? Blir det väldigt varmt? Räcker söderläget för att odla tomat? ...

Så i tidig april kunde jag inte hålla mig längre! Jag köpte vackra violer och penseér på Plantagen som jag planterade ut i finfin balkongblomjord från Hasselfors. I början var det lite för kallt så de tog sig inte riktigt men helt plötsligt så exploderade de! De blommar helt fantastiskt och på morgonen doftar den gula penseén helt underbart av honung.

Nu är lådan helt översållad av blommor och jag börjar undra om de kommer att orka blomma så här hela sommaren? Förra veckan blev jag tvungen att flytta en planta till en annan låda för det blev alldeles för trångt. Jag har lovat mig själv många vackra viol och pensebuketter i lägenheten!

Det här måste jag titta på varje morgon när jag äter frukost!

image3

Ljuvligt vackert! Mmmmmmm och de finns på min bakong!

image2

Jag vet inte om de är härdiga, men jag tänkte i alla fall prova när säsongen är slut! Ner med de i gräsmattan bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0