Ena hörnet!

Jag vill ha en frodig lättskött doftande balkong. Jag direktsår helst, har inte så bra erfarenhet av att förgro, men jag kan inte förneka att det ändå brukar klia i odlingsfingrarna i februari, mars... :-) Årets val av fröer blev:

Svartöga, blandade färger, Bröderna Nelson:


Luktärt, "Pink Cupid", Bröderna Nelson:

Som vanligt under våren blev jag "tvingad" att prenumerera på Allt om Trådgård. Den här följde med som premie!

Doftlilja, Gladiolus callianthus, vit. Bröderna Nelson:

Av svägerskan fick jag en Rosenböna, men jag vet inte vilken sort... Det är den långa längst till höger.
Så här ser "ena hörnet" ut nu!

image11
Rosmarinen har fått flytta ut från köket och myntan växer så det bara knakar!. Timjanen tar det lite lugnare....

Svartögat börjar komma!
image13

Men luktärten är lite långsammare!
image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0