Här har det hänt grejjer!


Har varit borta en dryg vecka och vad kommer jag hem till? Jo en mindre djungel! Gödslade med hönsgödsel innan jag åkte och det verkar ha gjort susen. Detta har hänt:

  • Svartögat är inte det jag trodde det var. Utan troligare en Brunskära. Den är numera upprucken ur jorden. Tyvärr har den tagit näring, sol och energi från de andra plantorna så de har inte vuxit så mycket.

  • Rosenbönan har ränt iväg. Roligt! Den är nu över en meter och verkar må fint. Obs, billden är tagen uppifrån.
  • Myntan skövlade jag för någon vecka sen och den är upp i samma höjd igen. Dags för en ny Mojito?
  • Timjanen, kommer sakta. Lite för långsamt.
  • Luktärten växer men sakta. Brunskäran är nog boven. Den störtsta är ca. 10 cm. och den ska bli ca. 40...
  • Fuchsian har fått knoppar! Har aldrig sett den blomma trots att jag köpte den förra sommaren (för 1 kr!)
  • Tomaten är buskig och fin och det finns flera fina tomater!
  • Basilikan kommer men växer trögt. Ska det gå så långsamt?
  • Alla liljor skjuter upp fint!
  • En jordgubbsplanta har gett upp. Tror inte den kommer igen.
  • Minidahlian har blommat massor med blommor, men det kommer nya knoppar så jag får se dem!
Inomhus
Kan inte låta bli att dela med mig av två inomhusblommor. Först ut är doftrankan, blommar med massor av knoppar och doftar underbart! Tips för den som inte får den att blomma om: Under vinterhalvåret, ställ en liten skål med vatten bredvid blomman. Den vill ha fuktig luft!


För några månader sedan så köpte jag en "Sahara rose". Hade aldrig hört talas om den innan jag gick i affären, men var ute efter en torktålig blomma som gillar sol. Nu blommar den som bara den och vacker är den! Rekommenderas.

Imorgon ska jag gå en vända när det är ljust och så ska jag vattna och pyssla om mina älsklingar till dess! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0