Fredag och det spirar!

Igår var det avslutning med jobbet. Okej men inte jättekul var hemma redan vid 01 (förra gången kom jag hem kl 07.00...)

På balkongen spirar det, roligt! Luckrade lite för det såg ut som om de små skotten/plantorna hade det lite tufft.  Vattnade  också alla balkonglådor för det fanns inget vatten kvar i magasinet. Verkar som att det blir stekande sol och varmt idag också. Gällande krukorna på golvet tycker jag att de håller vattnet ganska bra! Har inte vattnat på ett bra tag nu och det är fortfarande fuktigt i krukan, men torrt på ytlagret.

Blomrapport:
Rosenbönan - bildar knoppar! (bilder kommer!)
Svartögat - två buskiga fina plantor som står för nära varandra - äverväger att rensa bort en. Någon som vill ha? De övriga har precis börjat titta upp.
Liljorna - skjuter spjut! Vacker färg på bladen. lite väl tidigt för de att titta upp tycker jag.
Luktärt - har kommit upp ca. 2 cm men nu har de stått still några dagar....
Basilika - växer SAKTA! Går otroligt långsamt. Har bildat ett bladpar över hjärtbladen men det har inte rört på sig de senaste dagarna... (eller så jämför jag med knakväxande liljorna)
Smultron och jordgubbsplantorna kommer, men det går långamt.

Har funderat över om jag ska täcka över jorden med lecakulor så att det sparas lite vatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0