Träning, med packning

Idag har vi varit ute och vandrat. Vi började med lite geocaching och FTF:ade en nyutlagd låda, vidare till Lida och tillslut hamnade vi i Paradiset ute i Haninge. Vi tog en sväng på Sameslingan 5 km. Varmt så in i bänken! Vi började med att gå fel (! klantar !) och fick forcera skog och ett mindre berg. Jobbigt med packning. Jag hade bara ca. 7 kilo på ryggen men det är jobbigt ändå...

Tillslut kom vi fram till sjön Långsjön där vi fick två välförtjänta bad och lite lunch. Vi var rejält sena med käket och mitt blodsocker låg i botten. Dessutom hade vi med oss förlite mat! Vi blev inte direkt mätta men tog oss i alla fall vidare. Vi avvek från leden och gick istället på svårtgången myr. Kuperat, ojämt och fruktansvärt jobbigt. Tillbaka till bilen blev det alldeles för lite strech innan vi var tvungna att fara hem. Vi var lite sena till ett kalas på kvällen...

Sammanfattning
  • Vätskebrist är inte kul. Nästa tur medtages snabb energi i form av nötter och russin! (Salt och gott!)
  • Vi tar ev. med oss "bakis"-tabletter till Österrike för att återställa saltbalansen i kroppen om man får vätskebrist.
  • Nya kängorna funkar bättre med ett par strumpor istället för två, och om jag snör de hårdare så sitter de kanon!
  • Har fått känningar i höger knä. Ska ta det lugnt några dagar.
  • En varm sommardag går det åt ca. 2 L vätska.

Olöst
  • Jag svettas kopiöst i grenen! Det är hemskt. Måste åtgärdas med andra trosor eller byte på raster. En bidragande orsak är att jag inte har några bra byxor att gå i. I måndags gick vi en sväng också och då fick jag skavsår. inte kul om man är borta på flerdagarstur att få skavsår i grenen...
  • Vattenflaskans position, den är i nuläget inte lättillgänglig. Ska ev. sy en hållare själv: Anders J.s fina sida
  • Keps eller inte keps? Blir varmt med tycker jag. Men skyddar å andra sidan från solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0