Sorry

Sorry, väldigt inaktiv här på bloggen på sistone. Men.. det är ju sommar!! Och härligt!!! I alla fall så har jag stora problem med tvestjärtarna. Var ute igår kväll igen och köttade de jag hittade med sax... Jag misstänker att de bor i spaljen. Den är nämligen ihålig så de har massor med gömmor att krypa in i. Ni vet en sån där vanlig vit. I alla fall så myllrade de igår, hur många som helst såg jag men fick inte död på så många. De äter främst upp dahlian och rosenbönan. Basilikan får jag börja ta in.

Läste en intressant artikel från 1938 om ett brutalt tvestjärtsangrepp på en dahliaplantering hos en handelsträdgård i Bergshamra. Där flyttade djuren in i de ihåliga bambupinnarna på dagen och de hittade 280!!!!! stycken i en pinne. Det är så sjukt äckligt!

Tomaten växer jättebra. har klippt bort lite blommor och kapat den på höjden för att stimulera fruktsättningen. Den fick också extra näring. Nu finns det minst 3 klasar med frukt. Får se om alla orkar mogna...

Köpte en stor jordgubbsplanta på Plantagen för utförsäljningspris 25kr. Den har tagit sig kanon och redan börjat sätta bär, trots att det bara var 3 dagar sedan den kom i jorden.

Nä nu ska jag ut och jag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0