Hållare för vattenflaskan!

Som jag tror att jag skrev om förut så hade jag problem med vattenflaskan när vi var ute och knatade sist. Igår så gjorde jag slag i saken och sydde en sådan som Anders J hade ritning på sin hemsida. Otroligt händig kille, den där! Är sugen på att göra en toarullshållare också, men det tror jag inte att jag hinner innan vi åker. I alla fall var det lite meckigt att sy, men den blev funktionell och bra när den var klar. Materialet (köpt på Åhlens) gick på en ca. 60kr. och det tog ca. 1,5h att sy (Men då är jag i semesterkoma) Jag sydde ganska mycket när jag var yngre så jag är ganska bra på det. Därför kände jag att jag skulle ändra på mönsterbeskrivningen om jag skulle göra en till. Dessutom tror jag att det skulle gå åt ca. hälften så mycket tråd med mina modifikationer. Men jag har varken tid eller lust att göra en lika tjusig beskrivning som AJ har på sin hemsida. Själva modellen är dock ypperlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0