Balkonguppdatering!

Hej svejs! Här kommer lite uppdatering om hur det går på balkongen!

  • Tomaten mår finfint! Växer bra och har hittills fått 5 små tomater. Hoppas det kommer fler! Hönsgödsel gjorde susen.


  • Något äter på mina växter! Tidigare har jag som bekant hittat bladlöss, men de gör inte så här stora hål! På vissa ställen ser det ut som om en larv har gått fram. Jag misstänker att det är tvestjärtar som är boven. De gömmer sig på dagen och är aktiva på natten... Jag hittade dessutom två stycken i parasollet i går.

  • Fuchsian kommer fint! Har massor med knoppar och de är på väg att öppna sig. Verkar som att den är en hängfuchsia (Kanske alla fuchsior hänger. vet inte) och klarar jag den över vintern, får den bo i balkonglådan nästa år. Den här knoppen är något skadad. Insekt?


Kommentarer
Postat av: Ölli

Helt sjukt fina tomater du har!

2008-07-04 @ 17:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0