Balkongen...

Ojoj, har verkligen inte orkat uppdater här på bloggen på sistone. Jag vet att det var länge sen sist som jag pratade om hur det ser ut på balkongen nu för tiden... Så här kommer en uppdatering!

Rosenbönan - har växt över alla förväntningar! frodig och fin med massor av blommor och nu även med bönskidor. Tvestjärtarna har minskat i antal och de har inte ätit så mycket på plantan nu på sistone.

Dahlian har jag låtit få fara till förtappelsen. Orkade inte längre ta fighten med tvestjärtarna så de fick äta upp de knopparna när de blommat ut. Nästa sommar blir det ingen dahlia...

Luktärten har äntligen börjat blomma. Den är fortfarande låg och skulle inte kunna stå för sig själv. Ändå vill den inte klättra på blompinnen... skumt. Hur som helst så är den vacker! Luktar gott gör den också men då får man stå på alla fyra.....! Vet inte om det blir någon luktärt nästa år., om det blir en så blir det en högre modell. De tar sån tid att få upp, och motsvarar aldrig mina förväntningar.

Tomatplantan har haft över 50 tomater! Har ätit några stycken och nu väntar 4 stycken till på att bli plockade. Söta, goda och plommonformade är de!

Fuchsia har fått flytta till balkonglådan, vet inte om jag ska övervintra den. De gillar ju inte sol riktigt.... och här är det ju mest sol hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0